امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تنش‌های سیاسی مربوط به کره‌شمالی و سقف بدهی‌های امریکا به‌شدت افزایش یافته و انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در امریکا نیز عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود؛ پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در روزهای آینده بین ۱,۳۰۰ تا ۱,۳۳۰ دلار در نوسان باشد (مؤسسه سرمایه‌گذاری سی‌ام‌سی مارکتس)

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس بر این باورند که تنش های سیاسی مربوط به کره شمالی و سقف بدهی های آمریکا به شدت افزایش یافته و انتشار امارهای ضعیف اشتغال در آمریکا نیز عامل مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده بین 1300 تا 1330 دلار در نوسان خواهد بود.

در حالی که کارشتاسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه اوت بیش از 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است، امارهای اشتغال وزارت کار آمریکا نشان می دهد که این رقم به 156 هزار فرصت شغلی در این مدت رسیده است.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، آمارهای اشتغال در ماه اوت می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشد. عدم افزایش چشمگیر دستمزدها در اقتصاد آمریکا نیز می تواند عامل مهم دیگری برای نوسانات قیمت طلا باشد.

به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیاز به افزایش نرخ تورم یا بهبود بیشتر در وضعیت بازار اشتغال خواهد داشت.

یاسپر لاولر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لندن کاپیتال گروپ تاکید کرد: آمارهای اشتغال آمریکا یک انگیزه مهم و بزرگ برای ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بارت ملک تحلیلگر برجسته موسسه تی دی اس نیز گفت: به نظر من آمارهای ناامید کننده اشتغال موجب خواهد شد تا فدرال رزرو تا پایان امسال تمایل چندانی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: وقوع طوفان سهمگین هاروی و جاری شدن سیل در برخی مناطق آمریکا نیز مانع بزرگی برای فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. این طوفان موجب کاهش شدید فعالیت های اقتصادی در تگزاس شده است.

انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی می تواند مانع دیگری برای فدرال رزرو آمریکا در راستای افزایش نرخ بهره باشد.

کد خبر: 96903 تاریخ: 96/06/12 منبع: طلا